SIP trunk
SIP trunk patří do rodiny tzv. VoIP volání. Voice over IP neboli volání přes internet. Pro takovéto připojení musí být uzpůsobena ústředna zákazníka, tedy IP ústředna. Příkladem může být opět produkt společnosti CISCO CISCO Call manager. Představme si, že už nemáme klasickou telefonní ústřednu, ale pro telefonní hovory využíváme stávající LAN síť, stejnou jako pro počítače. Kabely jsou zavedeny do telefonů, které můžeme jednoduše přemisťovat a pouhou změnou nastavením v počítače měnit naše potřeby. V rámci nastavení systému můžeme velmi jednoduše zavádět nové linky, přesouvat a měnit jim další nastavení. Je dobré se již v úvod pořízení zamyslet na ovládacím softwarem, který by měl splňovat nejen naše současné požadavky, ale i koncepční rozvoj do budoucna. Výhodou jsou nižší pořizovací náklady, sníží cenu za dálkové hovory díky propojení v síti, výrazně usnadňuje administraci linek. Jednou ze zásadní nevýhod je nutnost kvalitního připojení, jinak budou hovory vykazovat chyby, vypadávat.